قانون بازاریابی 7-11-4 چیه (در موردش چیزی شنیدین)

قانون بازاریابی 7-11-4 چیه (در موردش چیزی شنیدین)

استراتژی بازاریابی 7-11-4 یعنی چی؟ به‌طور ساده اگه بخوام بگم، یعنی یه روش موثر برای ایجاد اعتماد و تعامل با مشتریان بالقوه که هنوز از ما خریدی انجام ندادن. این استراتژی به تماس‌های مکرر با مخاطب‌های هدفمون در پلتفرم‌ها و انواع مختلف محتوا تاکید داره که میخوام اینجا توضیح مختصر دربارشون بدم.

قانون 7

۷ ساعت تعامل با مشتری بالقوه. یعنی مشتری باید 7 ساعت حداقل با محتوای شما درگیر باشه تا به اندازه کافی احساس راحتی کنه که از شما خریدی رو انجام بده. این تعامل می‌تونه دیدن ویدیوهای شما، خوندن مقالات شرکت تو سایتتون، یا گوش دادن به پادکست‌هایی باشه که از طرف شما به صورت رایگان در اختیارش قرار گرفته.

قانون 11

نقطه تماس کاربر با شماست که باید حداقل ۱۱ بار با برند و کسب‌و‌کارتون تو پلتفرم‌های مختلف تعامل داشته باشن. این نقاط تماس‌، همون چیا هستن؟ پست‌هایی که تو شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام میذارین، ایمیل‌ها، تبلیغات، پیام‌های مستقیمی که بهشون ارسال می‌کنین و بازدید از سایت شما هستش.

قانون 4

داشتن حداقل 4 تا پلتفرم‌های مختلف برای برندتون. یعنی برند شما باید تو ۴ تا پلتفرم مخالف حضور داشته باشه تا شناخت و اعتماد مخاطب نسبت بهتون افزایش پیدا کنه. بهترین پلتفرم‌هایی که ازشون میشه استفاده کرد، اینستاگرام، یوتیوب، ایمیل مارکتینگ و وبلاگ وب سایت هستش.

نحوه‌ی اجرا استراتژی بازاریابی 7-11-4

  1. استراتژی محتوای درستی بچنین؛ یعنی یه محتوای ارزشمند و گاهی طولانی مدت تولید کنین، با موضوعات آموزشی، سرگرمی و …؛ دقت کنید محتوای شما به قدری تاثیرگذار و ارزشمند باشه که کاربرای بیشتری رو بکشونه به سمت برند شما.
  2. توی پلتفرم‌هایی که بهتون گفتم اکانت بسازید و این محتوا‌ها رو بازنشر کنین.
  3. از طریق تبلیغات به صورت مداوم پیگیر مشتریاتون باشین. بعد از هر تماس مخاطب با برند شما، مجدد از روش‌های ایمیل مارکتینگ و یا تعامل از طریق شبکه‌های اجتماعی، کاری کنید که برند شما از یادشون نره.
  4. تجزیه و تحلیل کنید. بررسی کنین که کدوم روش محتوایی شما بهتر جواب میده. یا کدوم پلتفرم بهترین بازخورد رو براتون داشته. بعد از تجزیه و تحلیل، استراتژی بازاریابی خودتون رو بهبود بدین.

جمع‌بندی:

شما با استفاده از قانون بازاریابی 7-11-4 میتونین شانس خودتون رو برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار به میزان قابل توجهی افزایش بدین. اگر شما تو چندتا پلتفرم مختلف، محتواهای تاثیرگذار و ارزشمند بسازین که مخاطب حاظر باشه ساعت‌های زیادی درگیرش باشه، کسب‌و‌کارتون به یه برند قوی تبدیل میشه.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید